//Aimy Razali
The Owner



Entries About Linkies

My Status:
find me on twitta!

Hai Kat {  Budak Comel }
Aimy Razali
19 years young
Studying Dip Office Management,UiTM Lendu,Melaka

Others

CONTACT ME
MY WISHLIST
SPM 5A
Bertunang
Buah Hati
Masuk Uitm
Tukar Design Blog
Laptop Baru
Beli Kamera DSLR
Hadis Pilihan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Abdullah bin Amr, katanya : Bahawa seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah saw katanya : “Perbuatan apakah yang sebaik-baiknya dalam Islam?”
Jawab Rasulullah saw : “Mendermakan makanan dan memberi salam kepada orang telah dikenal dan belum engkau kenal.” HR Muslim
Geng BM118


Follow Me?

Follow me and then i will follow you back

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Aimy Razali
Others:   


CHATBOX

ASK FM

Kenduri Kahwin

 
#bukan aku yang kahwin

hyep people! so sihat dakk ? i hope so . . so today . . aku pergy kenduri kahwin . okay gambar yang just married ni actually bukan untuk aku la.. ini untuk kak Husna dan suami tercinta Hafiz.. so siapa kak Husna ni . kak Husna ni merupakan kakak kepada buah hati saya . .Abdul Muin Bin Rajali . . yer . .muin yang saye jumpa kat pasar malam semalam . .*tengok post "terjumpa tutt tutt*..dia telah berkahwin . Tahniah saye ucapkan .yer saya tahu akak takkan bace pun post ni . tapi . .hehe biar la . .

so aku pergy sana .dengan kawan terbaik aku  .. Hanis Shaziera..thanks sebab teman aku . yang pada mulanya aku ajak she said no.. sebab ada kelas lesen moto.. but , finally,dea cancel . . sebab nak teman aku punya pasal . thanks dear.. *eh aku tak paksa k*.. cuma maybe la buat ayat pasrah skit kat dea . .

so,disebabkan kenduri kahwin ni jugak..aku dapat tahu something . nak tahu ? bace ksiah selanjutnya..
so aku pergi sana ..dah amik hanis semua tu . then my dad said,"kenduri tu kat mana?"aku pun cakap.. "Kampung Jelapang Jaya" . . then ayah kata . . "sape nama ayah dia?" aku cakap.. "Rajali"*yeah,nama ayah dia nak dekat sama ayah aku kan, Rajali ,Razali,hihihi*.. my dad pun diam .. dalam hati aku , tak kenal la tu.
sampai jer kat jalan nak masuk rumah muin . . my dad kata macam kenal .  so takpa la . .aku pun ingat ayah aku ni memain jer .  so aku dan hanis turun . dan berjalan ke rumah muin..nervous tu memang tak terkata la

then aku dah nampak dea dah.. dengan baju melayu gold dea tu ...hensem pulak dah . haha .tapi sajer je aku buat tak nampak .  aku salam mak dia.. then dia datang kat aku .  tanya dengan sapa aku mai.. sapa driver..mana mak ayah aku . 
aku jawab la semua soalan tu . .. then dia suruh aku p makan . aku pun p.. cari tempat duduk dulu...amik nasi makan . aku tak makan banyak . sebab aku nervous haha! .. then bila aku bangun nak amik air sebelum makan.. dia datang lagy..dia suruh aku makan .aku pun tunjuk la nasi yang aku amik tu . huhu jangan risau la..orang makan la . kebulur tau ...tak makan dari pagy .hihi ..lepas tu, dea mai kat aku dan bisik"bf ayang datang" aku pun" haa????" , then dia ulang balik..aku bukan tak dengar sebenarnya..aku terkejut..sapa pulak dah bf aku..aku tanya la "mana?" dia suruh aku cari sendiri..oh la sayang, macam mana nak cari kalau bf pun takda ..ishhh kamu ni pun..haha. tengah makan tu , ,dia call.. tapi aku tak angkat sebab tak perasan . . aik.. dekat dalam 10 meter pun nak call ke ?.. nak call balik,,tapi kredit tamat tempoh 

makan makan tu . ternampak la muin tengah sembang dengan pala tau.. kawan aku gak . .
so takpa la.. hbis2 makan..basuh tangan . . aku cakap kat hanis jom balik . so nak balik tu..tegur la kawan2 aku yg ada.. *yg aku tegur man jer*haha . aku sembang macam banyak je kawan aku kat situ . nak balik tu , muin kata .. jngan balik lagy . tunggu dulu . tunggu kakak dia katanya . then dia kata . "jangan balik ,selagy abang tak kata boleh balik".. aku macam "wow" haha  . . aku pun masuk rumah . .*duk luar jer sebenarnya*
sembang dengan hanis . sembang ape yg patut . then pengantin lelaki sampai . aku tengok kakak dia cantik sangat .  hanis cakap kat aku "nanty hang pulak dok kat situ*atas pelamin*,aku nak jadi pengapit hang , aku cop dulu"..aku gelak jer .  InsyaAllah Hanis.. haha .  pengapit eh . .hurm.. boleh2 . takda masalah . 

so dah habis bersanding . aku balik ler.. muin datang kat aku lg , tanya dah nak balik ke.. entah la..dia ni macam tak nak bg aku balik jer.. aku kata "ye la, nape?tak boleh blik lg ke ?" dia kata "takde la" . sebelum balik tu,salam dulu mak dia .then dia teman aku sampai depan skit daripada rumah dia*okay depan banyak sebenarnya*.. masa tgh jalan tu, aku selitkan satu note dalam poket baju melayu dia..dia boleh baca tang tu jugak.malu la aku . DANNNNNNN!!!!!!!!! aku dapat tahu, yg semalam aku terjumpa dia tu .  dia pun nampak aku gak .wahaha !so.. ada lagy perkara yg aku dapat tahu..sabar2..bace lagy . hihi

mase tgah tunggu ayah aku tu *yg sbnarnya ayh aku dah lama ada kat situ*, aku sembang2 la dengan dia.. pasal bnde2 tak mustahak pun . ye la lama tak jumpa ada la dalam 3 bulan..lama tak contact . camtu la jadinya.. tapi selalunya orang lama tak jumpa sembang bukan main panjang . haha . bnyak jugak la aku sembang.*byk jugak la* .. so ayah aku kata dah sampai, aku pun balik . dia kata "elok2 jalan".. awat aku jalan tak elok ka ? haha . .gurau2 ..jangan amk haty sayang yer..

so masuk jer dalam kereta.. aku dapat tahu.. ayah aku merupakan kawan kepada ayah muin ni .dulu,mase ayah aku bertugas kat simpang*ayh aku polis*.dorang selalu lepak minum teh . kat mana tu taktau..tapi rasanya,ayah aku dapat tahu..mase dia tengah tunggu aku p knduri dea p Mee Corner.. dan dari situ kot.. ayah aku tahu .yg aku tau..ayah aku p Mee Corner.. tak salah aku tu tempat keje muin dulu.. rasanya la.. so lepas ayah aku cita tu...mak aku pun tanya pasal family muin.. aku pun cerita.. then mak aku kata ... mak aku restu aku dengan muin . .dia tak da la straight foward cakap. MAK RESTU HANG, P KAHWIN.tak da la macam tu  . . cuma aku tahu la mak aku..dia cakap depan ayah aku . dia suruh muin keje bagus2 . .baru boleh . boleh ape? boleh kahwin . aku knal sangat mak aku tu.. lgpun mak aku tahu dengan sapa aku bercinta . muin jer..mana ada laki lain dah...

so,to my sayang Abdul Mu'in Bin Rajali..thanks sekali lagy sebab ajak..*walaupun dalam kertas tu dah bgtau hihi*, yeah ... you look so handsome in baju Melayu . .ehh..potong rambut eh ? sbb semalam tgok pnjang . hehe  . so,thanks sebab teman layan ayang . ingat kan abg nak buat tak tahu je kat orang ni .
#sejak bila aku pndai pkai org2 ni . haha .. thanks! sayang abang :) . .