//Aimy Razali
The Owner



Entries About Linkies

My Status:
find me on twitta!

Hai Kat {  Budak Comel }
Aimy Razali
19 years young
Studying Dip Office Management,UiTM Lendu,Melaka

Others

CONTACT ME
MY WISHLIST
SPM 5A
Bertunang
Buah Hati
Masuk Uitm
Tukar Design Blog
Laptop Baru
Beli Kamera DSLR
Hadis Pilihan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Abdullah bin Amr, katanya : Bahawa seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah saw katanya : “Perbuatan apakah yang sebaik-baiknya dalam Islam?”
Jawab Rasulullah saw : “Mendermakan makanan dan memberi salam kepada orang telah dikenal dan belum engkau kenal.” HR Muslim
Geng BM118


Follow Me?

Follow me and then i will follow you back

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Aimy Razali
Others:   


CHATBOX

ASK FM

Taubat Orang Yang Bertaubat

 
aku dapat dari wechat . .tak salah aku nak kongsi kan . . huhu nak letak kat FB . .aku maner ada FB dah. jangan tanya pasai pa . . tapi takde FB pun tak pa . tak kisah . aku boleh hidup tnpa hang la FB . tak bermanfaat bagi aku . i need to be alone . .so..tanpa membuang masa . .jum la bace ape yg aku nak post ni . tak rugi pun kalau baca . . untuk peringatan diri aku sendiri jugak ..

RASULULLAH : "apa yang dapat membakar hatimu?"
IBLIS :"istighfar di waktu siang dan malam"

RASULULLAH :"apa yang dapat mencoreng wajahmu?"
IBLIS :"sedekah yang diam-diam"

RASULULLAH : "apa yang dapat menusuk matamu?"
 IBLIS :"solat fajar"

RASULULLAH :apa yang dapat memukul kepalamu?"
IBLIS :"solat berjemaah"

RASULULLAH : "apa yang paling menggangumu?"
IBLIS :"majlis para ulama"

RASULULLAH :"bagaimana cara makanmu?"
IBLIS :"dengan tangan kiri dan jariku"

RASULULLAH:"di manakah kau menaungi anak-anakmu di musim panas"
IBLIS:"dibawah kuku manusia"

RASULULLAH:"siapa temanmu wahai iblis?"
IBLIS:"penzina"

RASULULLAH:"siapa tamumu?"
IBLIS:"pencuri"

RASULULLAH :"siapa utusanmu?"
IBLIS:"tukang sihir(dukun)"

RASULULLAH:"apa yang membuatmu gembira?"
IBLIS:"bersumpah dengan cerai"

RASULULLAH:"siapa kekasihmu?"
IBLIS:"orang yang meninggalkan solat Jumaat"

RASULULLAH:"siapa manusia yang paling membahagiakanmu?"
IBLIS:"orang yang meninggalkan solat dengan sengaja"

Renungkanlah wahai hamba Allah sekalian . . .kita pastinya tak nak berkawan atau membahagiakan IBLIS kan ?