//Aimy Razali
The Owner



Entries About Linkies

My Status:
find me on twitta!

Hai Kat {  Budak Comel }
Aimy Razali
19 years young
Studying Dip Office Management,UiTM Lendu,Melaka

Others

CONTACT ME
MY WISHLIST
SPM 5A
Bertunang
Buah Hati
Masuk Uitm
Tukar Design Blog
Laptop Baru
Beli Kamera DSLR
Hadis Pilihan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Abdullah bin Amr, katanya : Bahawa seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah saw katanya : “Perbuatan apakah yang sebaik-baiknya dalam Islam?”
Jawab Rasulullah saw : “Mendermakan makanan dan memberi salam kepada orang telah dikenal dan belum engkau kenal.” HR Muslim
Geng BM118


Follow Me?

Follow me and then i will follow you back

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Aimy Razali
Others:   


CHATBOX

ASK FM

Pesanan Buat Umat Islam

 


Kerugian meninggalkan solat :

Subuh - Cahaya wajah akan pudar
Zuhur - Berkat pendapatan akan hilang
Asar - Kesihatan mulai terganggu
 Maghrib - Pertolongan anak akan jauh di akhirat nanti
Isya' - Kedamaian dalam tidur sukar didapatkan

Nasihat Kubur :

1.Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yang gelap,maka terangilah aku dengan TAHAJUD
2.Aku adalah tempat yang paling sempit,maka luaskanlah aku dengan ber-SILAHTURAHIM.
3.Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak membaca AL-QURAN
4.Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikkan maka racunilah ia dengan AMAL SEDEKAH
5.Aku yang menyepitmu hingga hancur bila mana tidak solat , bebaskan sempitan itu dengan SOLAT.
6.Aku adalah tempat untuk merendam mu dengan cairan yang amat sakit, bebaskan rendaman itu dengan PUASA
7.Aku adalah tempat Munkar dan Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawapanmu dengan perbanyak mengucapkan Kalimah LAILAHAILALLAH.

Gred Solat :
Solat seseorang itu ada 5 gred.

GRED E- bila azan buat tak tahu,kalau bersembang terus bersembang,kalau memasak terus memasak, kalau berfb terus berfb dan sebagainya...

GRED D- bila azan dia perlahankan tv atau radio,dia berhenti buat kerja atau berbual..tetapi tidak bersedia untuk solat.

GRED C-bila azan dia terus ambil wuduk dan solat.

GRED B- bila azan ambil wuduk terus ke masjid atau surau

GRED A- bila dengar azan dia sudah ada wuduk dan sudah pun berada di masjid atau surau

kita di gred mana ye agaknya . . .

Sekecil apapun amal ibadah,Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda . .