//Aimy Razali
The Owner



Entries About Linkies

My Status:
find me on twitta!

Hai Kat {  Budak Comel }
Aimy Razali
19 years young
Studying Dip Office Management,UiTM Lendu,Melaka

Others

CONTACT ME
MY WISHLIST
SPM 5A
Bertunang
Buah Hati
Masuk Uitm
Tukar Design Blog
Laptop Baru
Beli Kamera DSLR
Hadis Pilihan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Abdullah bin Amr, katanya : Bahawa seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah saw katanya : “Perbuatan apakah yang sebaik-baiknya dalam Islam?”
Jawab Rasulullah saw : “Mendermakan makanan dan memberi salam kepada orang telah dikenal dan belum engkau kenal.” HR Muslim
Geng BM118


Follow Me?

Follow me and then i will follow you back

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Aimy Razali
Others:   


CHATBOX

ASK FM

Wordless Friday

 

aku jeles jugak la tengok budak-2 yang pergi sekolah even aku dah habis sekolah sebenarnya . .
dan budak-budak sekolah jeles tengok aku sebab aku dah habis sekolah . .serius bosan gila tak sekolah . 
aku sampai tak tau nak buat apa kat rumah .. .
sangat bosan . .
keje aku ni je la . blogging je . tak pun blogwalking blog orang. tak pun wechat . .
wechat pun dah boring tengok muka aku apa. .
*andai wechat boleh bersuara*

so aku ingat nak follow abang aku balik Putrajaya la . hihihi . .
actually dia tak sebut la nak ajak aku . .dia nak bawak abang aku dengan kawan abang aku tu je . .
sebab dia nak berniaga balik kat Uptown Bangi . .aku pernah p sana . .syok tu memang syok la . gaji pun asyukk . . abang aku tu murah hati . .dalam seribu sebulan boleh dapat oo .  kalau laku la . haha . .
aku ingat nak ikut p sana la . .p meniaga gak . .ingat aku tak pndai meniaga ke . ehh aku start umo sekolah rendah lagy . dalam darjah 5 ke 6 tah , aku meniaga kat pasar ramadhan . .
kat simpang BATU 2 1/2 tu . . aku tolong abang aku . ehh ingat aku tak pndai ke .. huhu
tapi itu hanya perancangan aku je . .aku ni sebagai manusia , hanya mampu merancang tapi Allah SWT yang menentukan . .

Hanis nak cari kerja .ajak aku  .aku kekadang pelik jugak dengan kawan aku sorang tu . .apasal serba serbi daalm kehidupan dia pasal kahwin je . hari tu dia ajak aku buat kursus kahwin . .
sekarang ni dia ajak aku keje butik pengantin . . apesal la kawan aku sorang ni . .makin lama makin pelik aku tengok dia . .takpa la . asalkan dia bahagia . 

huhu by the way . . ada orang bertanya kat aku kat ask fm ..yang membuatkan aku tersenyum di pagi hari . .haha . . awak terasa? awak la tu sayang . .kah3 .. by the way saye jwab dah . . nanty tekan link yang dekat atas tu k . . yg ask fm/AimyRazali96 tu.

by the way , aku nak share ni . .

SIFAT INGINKAN PUJIAN 
Nabi SAW bersabda yang bermaksud: "Mahukah kalian aku beritahu sesuatu yang lebih aku takutkan daripada Dajal?"
Kami katakan:"Tentu."
Baginda bersabda:"Syirik yang tersembunyi iaitu apabila seseorang mengerjakan solat lalu dia menyempurnakan solatnya kerana melihat seseorang memandangnya"
(Hadis Riwayat Ibnu Majah)
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar(syirik kecil).
Sahabat bertanya:"Apakah dimaksudkan syirik kecil itu"?
Baginda menjawab:"Riak".
(Hadis Riwayat Imam Ahmad)
Ya Allah , semoga aku dijauhkan daripada sifat Riak ini.. Amin Amin Ya Rabbal Alamin..
okey itu saja dari aku . .Salam Jumaat ..
#Wordless Friday

nota kaki: siapa folower aku yang ke -100 aku review blog dia..