//Aimy Razali
The Owner



Entries About Linkies

My Status:
find me on twitta!

Hai Kat {  Budak Comel }
Aimy Razali
19 years young
Studying Dip Office Management,UiTM Lendu,Melaka

Others

CONTACT ME
MY WISHLIST
SPM 5A
Bertunang
Buah Hati
Masuk Uitm
Tukar Design Blog
Laptop Baru
Beli Kamera DSLR
Hadis Pilihan

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Abdullah bin Amr, katanya : Bahawa seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah saw katanya : “Perbuatan apakah yang sebaik-baiknya dalam Islam?”
Jawab Rasulullah saw : “Mendermakan makanan dan memberi salam kepada orang telah dikenal dan belum engkau kenal.” HR Muslim
Geng BM118


Follow Me?

Follow me and then i will follow you back

Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Aimy Razali
Others:   


CHATBOX

ASK FM

Swasta atau Kerajaan ?

 
hello guys~
well setelah result SPM dah keluar mesti pakat-2 sedang mencari Universiti terbaik untuk sambung belajar nanti... dan tidak lupa jugak kepada abg posmen yang begitu rajin datang ke rumah memberi surat dari UNIVERSITI/KOLEJ/INSTITUT swasta ...terima kasih ye abang posmen yee... 
tak dinafikan setiap kali kita akan tertarik dengan surat-surat tersebut... 
tipu la kalau tak kan..mesti ada sekali dua rasa macam...

"ehh..macam best la... syarat kelayakan pun senang"

well aku pun lebih kurang sebenarnya..tapi perasaan itu terpaksa aku buang dalam tong-tong yang berdekatan ... InsyaAllah..dengan result yg aku dapat,aku rasa aku mampu untuk ke Universiti Kerajaan..maklum laaa.. kita orang susah..kalau anak datok ke menteri ke lain cita..yaaaa idakkk ?

merujuk kepada kakak aku..kakak kandung tau..bukan kakak angkat ke apa.. kisahnya..kakak aku ni pandai..tapi aku not sure SPM dea berapa..but dia dulu masuk Kolej Swasta kos Multimedia.. dia terpaksa pinjam duit dalam 20 ribu tak salah aku..*my mum said la*untuk belajar... Alhamdulilah..dia tak sia-siakan peluang tu..dah dapat Anugerah dekan dan segulung diploma..Alhamdulilah...
now dia dah..30 kot umur dia..aku pun lupa... dia kerja di Syarikat Bernas.. dan kerja dia.. takdak kene mengena dengan kos dia.. 

the point is, kesiannya dia,,gaji dia kena potong untuk belajar ,tapi untuk kje tak guna pun diploma tu..tapi aku rase kalau ade diploma gaji up sikit kan.. dia menyuarakan rasa sedih dia pada aku la..
dan dia harap aku dapat kerja yg ade kene mengene dengan kos yg aku pilih..InsyaAllah..
so motif dea?

"aku saje je nak update..HAHAHAHA!"

haha..tak la..aku lebih syorkan IPTA berbanding IPTS... tapi tak bermakna IPTS tak bagus..bagus tu bagus..cume mahal skit la jahhhh .... haha...bab senang dapat kerja ke apa tu.. rezeki masing-2..ALLAH dah tentukan rezeki setiap hambaNya...
sekian..Assalamualaikum
#harap buah hati aku dapat kerja yg dia mohon kt SPA..Amin....